Peer assisted learning (PAL) has become increasingly popular over recent
years with many medical schools now formally incorporating peer teaching
programs into the curriculum, with benefit to both peer teacher and peer
learner. An article published in Medical Teacher in 2014,
presents five case studies with
supportive evaluation evidence illustrate the success of a broad range of peer led
projects in the undergraduate medical curriculum, particularly where these have
been embedded into formal teaching practices.
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El aprendizaje asistido por pares
(AAP) ha alcanzado gran popularidad en años recientes, habiéndose incorporado
formalmente en el currículo de muchas escuelas de medicina, con beneficios para
los pares que ejercen la enseñanza y los pares que aprenden. Un artículo publicado en la revista
Medical Teacher en 2014, presenta cinco casos de estudio con la respectiva
evaluación de soporte para ilustrar el éxito de un amplio rango de proyectos
llevados a cabo por pares en currículos médicos de pregrado, particularmente en
los que se encuentran inmersas en las prácticas formales de enseñanza.
Referencia
Furmedge D, Iwata K, Gill D. Peer assisted learning betond teching: How can medical students contribute to the undergraduate curriculum? Medical Teacher. 2014; 36: 812 - 817.
Referencia
Furmedge D, Iwata K, Gill D. Peer assisted learning betond teching: How can medical students contribute to the undergraduate curriculum? Medical Teacher. 2014; 36: 812 - 817.
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