Bedside teaching (BST) is a fundamental component of clinical training and a essential tool in the creation of a competent physician.
A recent communication published in The International Journal of Medical Education highlights the value of this teaching strategy for students, teachers and even for the patients and states that in recent years has been underused in the training of future physicians.
In the text, albeit briefly, conditions, benfits and limitations for its implementation are expressed and are invited to resume the practice of this teaching - learning strategy in the educational process.
_________________________________
La enseñanza al lado de la cama del enfermo es un componente fundamental del entrenamiento clínico y una herramienta esencial en el proceso de formación de un médico competente.
Una comunicación publicada recientemente en la revista International Journal of Medical Education resalta el valor de esta estrategia didáctica para estudiantes y profesores e incluso para el propio paciente y expresa que en los últimos años ha sido subutilizada en la formación de los futuros médicos.
En el texto, aunque de forma breve, se expresan las condiciones, beneficios y limitaciones para su implementación y se invita a retomar la práctica de esta estrategia de enseñanza - aprendizaje en el proceso educativo.
Referencia
Bedside teaching: Un underutilized tool in medical education. International Journal of Medical Education. 2016; 7: 261 - 262.
No hay comentarios:
Publicar un comentario